KURAN-I KERİM VE HADİSLER IŞIĞINDA İSLAM DECCALİ (SÜFYAN)
RİSALE-İ SÜFYANİYE -1
“Sahih hadislerde Süfyan ahir zamanda geleceği haber verilen ve “Şeâir-i İslamı” tahribe çalışacak olan dehşetli şahıs” olarak tanımlanmışdır.
(Muttaki, Kenzu’l-Ummal, 11:125; İsmail Hakkı Bursevî, Tefsir-i Ruhu’l-Beyân, 8:197)
Bu sebeble Süfyan Ahir zamanda, Müslümanlar içinden çıkacak, aldatmakla iş görecek ve ümmetin karanlık günler yaşamasına sebebiyet verecek olan dehşetli MÜNAFIK şahıstır.
Bir hadis-i şerifte:
“Âhir zamanda bir adam çıkacak ve ona Süfyan denilecek” buyurulmuştur.
Hakim en-Nisaburî, Ebû Abdullah Muhammed, Müstedrek, I-IV (Beyrut: Dâru’l-Marife, ts.), 4:520; Kenzü’l-Ummal, 14:272.
Yine, Hz Ali (r.a):
“Onların Deccali Süfyan’dır, İslâmlar içinde çıkacak aldatmakla iş görecek” buyurmuşlardır.
Deccal, Arapça bir kelimedir, "decl" kökünden gelir. Sözlüklerde verilen mânâya göre Deccal,"yalancı, hîlekâr; zihinleri, gönülleri, iyi ile kötüyü, hak ile bâtılı karıştıran, bir şeyi yaldızlayıp gerçek yüzünü gizleyen, bucak bucak her yeri dolaşan müfsid ve mel'ûn bir kişidir."
Bir hadis-i şerifte, özellikle onun, “yalancı, dalâlete sürükleyici" özelliğine dikkat çekilmiştir.
Ahmed İbni Hanbel, Müsned, I-VI (Kahire: 1313), 5:372.
"Sahih hadislerde bildirildiğine göre SÜFYAN âhir zamanda gelecek ve ümmete karanlık günler yaşatacak, şeâir-i İslâmiyeyi tahribe çalışacak dehşetli ve münafık bir şahıstır."
Alâeddin el-Müttekì bin Hüsameddin bin İsmail el-Hindî, Kenzü'l-Ummal (Beyrut: 1989), 11:125; Bursalı İsmail Hakkı, Ruhu'l-Beyan fî Tefsîri’l-Kur’ân, I-X (İstanbul: 1330), 8:197.
“Süfyan Sistemli ve münafıkâne bir tarzda iş görür. İslâm’ın ana direkleri olan inanç esaslarını kaldırmaya, yok etmeye, zayıflatmaya çalışır. “Hz. Mehdî’yi de devamlı tarassut altında tutar. Muhasarası üzerinden kalkmaz.”
(İs’afür-Rağıbîn’den naklen Tılsımlar, s. 212.)”
“Çoğu kere ise, onun harikalıklarından bahsedilir. .” ( Müslim, Fiten: 125.)
Ahir zamanda “Hz. Mehdî, en büyük mücadelesini Hz. Ali’nin ifadesiyle İslâm’a, Kur’ân’a savaş açan, münafık, yalancı İslâm Deccal’ı Süfyan’a karşı verecek, mücadeleler sonucunda onun, tahribatını tamir edecektir.
Hadislerde Süfyan’ın tahribatına olduğu kadar Hz. Mehdî’nin onunla yapacağı mücadelelere de yer verilmiştir.
O Süfyan ki, Hz. Ali’nin belirttiğine göre büyük iri cüsseli biridir. Önce etrafını yakıp yıkacak, sonra da, Doğu ülkelerini dolaşıp meliklerini mağlup edecektir.
(ellşâa, li Eşrati’s-Sâe, s.167,168.)
(BOP projesi kapsamında Irak, Libya, Şam?..Parçalanan ortadoğu)
Onun büyük bir cüsseye sahip olması aynı zamanda maddî ve siyasî gücünün fazlalığına da işaret eder.
KURAN'DA SÜFYANI İŞARET EDEN AYETLER:
Yüce Kitabımız Kuran'ı kerimde bir çok ayette Ahir Zaman fitnesi Süfyan'dan ve onun özelliklerinden bahseder.
Müddesir Suresinde bahsi geçen şahıs Süfyan'dan başkası değildir. Bahse konu surede Süfyanın soylu zengin bir aileden gelmeyeceğini bilakis fakir bir semtten tek olarak çıkacağını ve zaman içerisinde siyasi dehasını kullanarak büyük mevkiye geleceğini kendisinin ve çocuklarının(oğullarının) zenginleşeceğini süfyanın ise bu zenginliği arttıkça daha da hırslanacağını mal ve siyaseten güçleneceğinden nihayetinde hırsına yenik düşüp Mazlumlar üzerinde baskı uygulayacağından şu şekilde bahseder:
Müddessir Sures, ayet 11 – 23:
11. Tek olarak yarattığım şahsı bana bırak! (Tek olarak yaratmaktan murad yoksul ve fakir bir çevreden çıkarak daha sonradan büyük servete kavuşması)
12, 13. Geniş bir servet ve gözü önünde duran oğullar verdiğim; (Burada geniş servet Uzun boylu ifadesi ile anlatılmaktadır. Buda süfyanın zenginliğinin yanında boyunun uzunluğuna işaret eder ayrıca oğullarının da zengin olacağından bahseder)
14. Kendisi için nimetleri serdikçe serdiğim kişiyi!
15. Hâlâ da arttırma mı umuyor.(Bu ayette Mal ve siyasi hırsı dile getirilmekte)
16. Asla! Çünkü o bizim âyetlerimize karşı inatla direnmektedir. (İnatçı oluşu)
17. Ben de onu sarp bir yokuşa süreceğim!
18. Çünkü o, düşündü taşındı, ölçtü biçti.
19. Kahrolası, ne biçim ölçtü biçti!
20. Sonra yine kahrolası ne biçim ölçtü biçti! (Ölçmek biçmek tabiriyle inananlar üzerinde baskı kıyım yapacağına ve usta bir tuzak kurucu olduğuna işaret etmekte)
21. Sonra baktı. 22. Sonra kaşlarını çattı, suratını astı.(Asabi oluşu) 23. En sonunda sırtını dönüp gitti, gururuna mağlup oldu. (Bu Ayette Süfyanın kibir ve gururuna yenik düştüğünden bahseder)
SÜFYAN'IN MAL HIRSI:
Hümeze Suresi :
3- (O)Malının, kendisini ebedi yaşatacağını sanır.
4- Hayır, andolsun ki, o Hutame'ye (cehenneme) atılacaktır!
SÜFYAN MÜSLÜMAN GÖRÜNÜR ALLAH İLE ALDATIR GÖSTERİŞ İÇİN NAMAZ KILAR
Yine Yüce kitabımız Kuran-ı Kerimde Süfyanın müslüman toplumları Allah'la Kuran'la ve dini duyguları kullanarak aldatmaya çalışacağından şu şekilde bahseder
"İnsanlardan öylesi vardır ki, dünya hayatına ilişkin sözleri senin hoşuna gider ve kalbindekine rağmen Allah'ı şahit getirir; oysa o azılı bir düşmandır."Bakara-204(Bu ayette süfyanın etkili konuşma yeteneğinden ve insanları etkileyen bir hatip olduğuna işaret edilmektedir.)
Münafıkın Suresi:
4- Onları gördüğün zaman kalıpları hoşuna gider. Konuşurlarsa sözlerine kulak verirsin. Onlar sanki elbise giydirilmiş kereste gibidirler. Her kuvvetli sesi kendi aleyhlerine sanırlar. Onlar düşmandır, onlardan sakın! Allah onları kahretsin! Nasıl da (haktan) çevriliyorlar!
Ey insanlar! Rabbinizden korkun! Herhangi bir şeyde babanın, evladı; evladın da babası yerine karşılık ödemeyeceği günden ürperin! Allah'ın vaadi haktır; dünya hayatı sizi sakın aldatmasın. O yaman aldatıcı, sakın sizi Allah ile aldatmasın! Lokman-33
Yine Yüce Kitabımız Kuran-ı Kerimde Münafıkane Süfyani şahısların gösteriş amaçlı namaz kılacağından din kisvesi altında faaliyet yürüteceğinden şu şekilde bahseder:
« Dini yalanlayanı gördün mü? İşte, yetime fena muamele eden, yoksulu doyurmak için başkalarını teşvik etmeyen odur. Vay hallerine o namaz kılanlara ki, namazlarından gafildirler. Riyakârlık ederler, zekât vermeyi de men’eylerler.. »Maun Suresi
İmran bin Husayn ‟dan: Resulullah buyurdu:
"Deccali (Süfyanı) duyan ondan kaçsın. Vallahi kişi ona gelir de onun saçtığı şüpheli şeylerden dolayı onu Mü'min zanneder ve ona tâbi olur."
Ebû Dâvud ve Rudani rivayet etti
Ebu Tufeyl der ki: Resûlullah'ın sahabelerinden birinden Deccâl hakkında öyle bir hadis işittim ki ondan daha önemli bir hadis işitmemişimdir:
“Deccâl(Süfyan) bir eşeğin üzerinde (vasıta araç) yanına gittiği kişiye ailenin bir ferdiymiş gibi gelir ve ona: “Ey filanın babası! Seni hak ve hakikate çağırıyorum! Ben hak üzereyim, bana tâbi ol” der.”Müsedded ve İbn Hacer rivayet etti. Ravileri güvenilir kimselerdir
Peygamber efendimiz:
Rüyamda Kabeyi tavaf ediyordum...Aniden Kırmızı yüzlü iri cüsseli...birisini gördüm Bu kim diye sorunca: Bu Deccaldir(Süfyan) diye cevap verdiler. Buyurmuştur.(Buharı Enbiya 48)
(Bu hadistende anlaşılacağı üzere Allahualem Süfyanın Kabeye gideceğine işaret bulunmaktadır. Buna mukabil Büyük Deccal Kabeye giremeyecektir.)
DOĞU VE BATI ARASINDA BİR FİTNE SÜFYAN
Sahih Hadis ve Ehli Beyt Kaynaklarında ise Süfyan'ın sadece İslam alemi değil Doğu ve Batı ülkeleri içinde bir fitne unsuru olacağı ve bu ülkelerlede problem çıkaracağından şu şekilde bahseder.
Süfyan: Doğu ve Batı arasında bir fitnedir.
( Mer'iy b. Yusuf b. Ebi bekir b. Ahmet b. Yusuf el-Makdi'si "Feraidu Fevaidi'l Fikr Fi'l İmam El-Mehdi El-Muntazar)
SÜFYANIN SOYU (IRKİ KÖKENİ) VE BEDENİ ÖZELLİKLERİ
Peygamber efendimizden rivayetle Hz.Ali, İmam Bakır ve Caferi Sadık hazretleri Süfyanla ilgili şu hadisi nakleder:
O Rum(Peygamberimiz döneminde Anadolu Diyar-ı Rum'du ) şehirlerinden gelecek; O kızıla çalan beyaz tenli iri yarı korkunç yüzlü ve koca kafalı bir adamdır.
(Mucemul Ehadis-i İmam Mehdi-Gaybeti Numani-Beklenen Mehdi A.Muhammed Cevad Horasani 292-293)
Buşr b.Galip Süfyanın eskiden hıristiyan yaşantısı süren (boynunda haç taşıyan)Rum şehirlerinden çıkacağından bahisle Süfyan'ın soyunun Müslüman milletlerden olmayacağını soyunun Rum-Hristiyan kökenli olacağından ancak buna rağmen İslam memleketinde yaşayıp itibar göreceğinden müslüman toplumlarda önder kabul edileceğinden bahseder
O Süfyan ki, Hz. Ali’nin belirttiğine göre büyük iri cüsseli biridir. Önce etrafını yakıp yıkacak, sonra da, Doğu ülkelerini dolaşıp meliklerini mağlup edecektir.
(ellşâa, li Eşrati’s-Sâe, s.167,168.)
Sonra insanlar, kaburga üzerindeki oturak gibi (iri cüsseli ) bir adamla (Süfyanla) anlaşacaklar, daha sonra karanlık fitne *çıkacak, (o fitnenin) bu ümmetten dokunmadığı kimse kalmayacak. Bitti, denildiğinde, devam edecek. (Süfyanın iktidarının uzun olacağı) O fitne (esnasın)da kişi, Mü‟min olarak sabahlayacak, akşama kâfir olarak çıkacak.
Ebû Dâvud ve Rudani rivayet etmiştir
*Karanlık fitne: (Allahualem) süfyanın bir gurupla anlaşacağı ve neticesinde geceleyin büyük bir olayın meydana geleceğine işaret eder
İbn Abbas , Hz. Peygamber‟in Deccal‟i (Süfyan'ı) zikrederek şöyle buyurduğunu söyledi:
“(Süfyan) kızıla çalan beyaz tenli, insanlardan Abduluzza bin Katan‟a (iri cüsseli) benzeyen biridir. O sadece cahilleri kandırabilir. Çünkü Rabbiniz kör değildir.”
İbn Hibban, Tayalisi, Ahmed, Taberani M. Kebir ve Ebu Nuaym rivayet etmişlerdir.
...İri cüsseli bir adam (Buharı,Fiten 26)
...iri yapılı...(Heysemi VII 337)
...Kalın tok sesli (İbn Kesir el Nihayet fil Fiten vel Melahim I,124)
Peygamber efendimiz:
Rüyamda Kabeyi tavaf ediyordum...Aniden Kırmızı yüzlü iri cüsseli...birisini gördüm Bu kim diye sorunca: Bu Deccaldir(Süfyan) diye cevap verdiler. Buyurmuştur.(Buharı Enbiya 48)
(Bu hadistende anlaşılacağı üzere Allahualem Süfyanın Kabeye gideceğine işaret bulunmaktadır. Buna mukabil Büyük Deccal Kabeye giremeyecektir.)
KİBİR GURUR SAHİBİ GÜÇ ZEHİRLENMESİ YAŞAYAN SÜFYAN
Gurur ve kibir, kalplerde harekete geçerek zehirin bedeni etkilediği gibi (süfyan'ıda) etkileyecektir.Hırslanmayı ve haset etmeyi açık bir şekilde yapacaktır.
Mucemul E hadisi İmam Mehdi 2/218
ZULMEDİCİ ZALİM SÜFYAN
Bazı alimlerin zikrettiklerine göre;
Süfyani: Kendisi, yerde ve gökte lanetlenmiştir. Allah (c.c.)ın yarattığı mahlukatı içinde en çok zulüm yapan kimsedir.
* Hz. Ali (RA)dan rivayete göre;
Süfyani, İri cüsselidir. Çocukları ve hatta kadınların karınlarındaki bebekleri bile öldürür.
El-Hakim "Müstedrek" de tahric etmiştir.- Mer'iy b. Yusuf b. Ebi bekir b. Ahmet b. Yusuf el-Makdi'si "Feraidu Fevaidi'l Fikr Fi'l İmam El-Mehdi El-Muntazar"
O ancak bir şeye kızdığından dolayı ortaya çıkacaktır.(Müslim, Fiten 98)
Abdulah bin Ömer şöyle demiştir: “Biz Resulullahın yanında oturuyorduk. Efendimiz uzun uzadıya (kıyamette meydana gelecek) fitneleri anlattı. Ehlas fitnesinden bahsetti. Birisi: “
Ehlas fitnesi nedir ya Resulullah?” dedi. Efendimiz:
“O (Ehlas,), insanların birbirinden kaçması ve haksız yere malların alınmasıdır. (Süfyan döneminde insanlar bir cüzzamlı gibi bir birinden kaçacak masum ve mazlumların mallarına el konulacak)
Sonra insanlar, kaburga üzerindeki oturak gibi (iri cüsseli ) bir adamla (Süfyanla) anlaşacaklar, daha sonra karanlık fitne çıkacak, (o fitnenin) bu ümmetten dokunmadığı kimse kalmayacak.
Bitti, denildiğinde, devam edecek. (Süfyanın iktidarının uzun olacağı) O fitne (esnasın)da kişi, Mü‟min olarak sabahlayacak, akşama kâfir olarak çıkacak. İnsanlar iki çadırda (grupta) olacaklar. Bunlar içinde asla nifakın olmadığı İman çadırı (Süfyana karşı çıkanların grubu) ve İmanın olmadığı Nifak çadırı (Süfyanı destekleyenlerin grubu)dır. Siz o güne ulaştığınızda o gün veya yarın
“Deccali” bekleyiniz
Ebû Dâvud ve Rudani rivayet etmiştir
*Karanlık fitne: (Allahualem) süfyanın bir gurupla anlaşacağı ve neticesinde geceleyin büyük bir olayın meydana geleceğine işaret eder
Zulümle dindarlık yapacak.Zalim üstün olacak zayıf yok olacak. (Süfyan) güçlü yönetici olacak.
Mucemul E hadisi İmam Mehdi
İKİ YÜZLÜ KÖTÜ KALPLİ SÜFYAN
Dünyaya hırslanmadan dolayı dış görüntüsü güzel olacak ancak kalbi kötü olacak, Cüsse ve beden insan tipinde olacak ancak kalbi şeytanların kalpleri gibi olacak. Sözleri hikmet ve öğüt dolu olacak ancak amelleri (uygulaması ve iktidarı) dermanı olmayan bir hastalık gibi olacak koyunun elbisesini giyen kurt gibi olacak koyunun serisiyle kurt şeklindeki kalbini örtecek.
Mucemul E hadisi İmam Mehdi
RÜVEYBİDA (CAHİL, PALAVRACI, ALDATICI) SÜFYAN
Ebû Hureyre ‟ın bildirdiğine göre Resulullah : “ çocukların liderliğinden (Süfyan döneminde yaşı küçük olanlara yöneticilik verilmesi) Allah‟a sığının” buyurmuştur.
Yine “Dünya, (süfyanın) alçak oğlu alçağın (veya ahmak oğlu ahmağın) eline geçmedikçe yok olmaz” buyurmuştur.
Ahmed bin Hanbel, Bezzar ve Mecmauz Zevaid‟de rivayet edilmiştir.
Avf b. Mâlik der ki: Resûlullah şöyle buyurdu:
“Deccâl'ın çıkmasından önce insanları aldatıcı yıllar (Süfyani dönem) gelecektir. Doğru kimseler yalanlanacak, yalancılar da doğrulunacaktır. Hain kimselere güvenilecek, güvenilir kimselere hainlik edilecektir. O devirde Ruveybida konuşturulacaktır.”
“Ruveybida nedir?” diye soruldu. “Değersiz ve Önemsiz kimselerdir” buyurdu.
Ebû Ya'lâ, İbn Hacer ve Bezza ravileri güvenilir bir senedle rivayet etmiştir.
Ebu Hureyre (Radiyallahu Anh) şöyle dedi:
“Rasulullah (Sallallahu Aleyhi ve Sellem):
‘İnsanlar üzerine öyle hayırsız yıllar gelir ki o zamanda yalancı doğrulanır, doğru yalanlanır, haine güvenilir, emin kimseye güvenilmez! O zamanda (Süfyan)Rüveybida konuşur’ buyurdu.
Denildi ki:
−Rüveybida nedir?
Rasulullah (Sallallahu Aleyhi ve Sellem):
−‘Sefih kimse genelin işi hakkında konuşur’ [İbni Mace 4036, Albânî Sahiha 1887 açıklaması]
-Kamunun(Ammın) işleri hakkında (Süfyan)(söz sahibi olan) aşağılık(alçak) adamdır!”[Sahih-i Cami’s Sagir,3544 açıklaması]
-Akılsız, bilgisi kıt kimse toplumun işi hakkında konuşur’[Ahmed bin Hanbel Müsned 7712 açıklaması] buyurdu.”
RÜVEYBİDA kavramı hakkında 3 sahih kaynaktan açıklama aktarılmıştır.
Ebû Hureyre der ki: Resûlullah'ın şöyle
buyurduğunu işittim:
“Benden sonra öyle önderler gelecek ki onlara itaat ederseniz sizi dinden çıkarırlar onlara isyan ederseniz sizi öldürürler, işte onlar küfrün önderleri ve sapıklığın başlarıdır."
İbn Ebî Şeybe ve İbn Hacer rivayet etti
SÜFYAN DÖNEMİNDE RÜŞVET ARTACAK İMAN EHLİ ZULME UĞRAYACAK
Muâz b. Cebel'in bildirdiğine göre Resûlullah şöyle buyurdu:
“Bağış olduğu sürece alınız. Ama bağış borca karşılık rüşvet olarak hesaplanınca
onu almayınız. Ama siz bunu bırakamazsınız. Çünkü korku ve fakirlik sîzi almamaktan alıkoyar. Şunu iyi biliniz ki imanın çarkı daire şeklindedir. Sizler kitabın döndüğü yere dönünüz. Şunu İyi biliniz ki saltanat (Süfyan) ile Allah'ın kitabı birbirinden ayrılacaktır. Dikkat edin, sizler kitaptan ayrılmayınız. Şunu iyi biliniz ki başınıza öyle valiler/komutanlar gelecek ki onlara itaat ettiğinizde sizi saptırırlar, onlara isyan ederseniz sizi öldürürler" dedi. Oradakiler:
"Yâ Resûlallah! Öyle bir durumda ne yapalım?" dediler. Resûlullah
"İsa'nın ashabının yaptığı gibi yapın! Onlar, darağaçlarına asılıp çarmıha gerildiler, testerelerle kesildiler. Şunu İyi biliniz ki Allah'a itaat üzerine ölüm, Allah'a isyan İçindeki bir hayattan daha hayırlıdır.”
İshâk, İbn Hacer ve Ahmed b. Meni rivayet etti.
SÜFYAN İSRAF SAHİBİ ELİ DELİK OLACAK
Süfyan devlet imkânlarını kendi şahsına ve yandaşlarına kullandığı için rivayetlerde “Ahir zamanda gelecek olan Süfyanın eli delik olacak”
(Hâkim, Müstedrek, 4:520; Aliyyu’l-Muttaki, Kenzu’l-Ummal, 11:125) buyrulmuştur.
BAZI İNSANLAR SÜFYA'NIN İÇ YÜZÜNÜ BİLDİKLERİ HALDE ÇIKARLARI İÇİN ONU DESTEKLEYECEK VE ZULMÜNE SESSİZ KALACAK
Ubeyd B. Ömer'den nakledilmiştir: Bir kısım insanlar Deccalle(Süfyanla) sohbet edecekler ve diyecekler ki: Biz onun kafir ve münafık olduğunu biliyoruz ancak yemeğinden yemek ağacından faydalanmak için onunla arkadaşlık yapıyoruz.Allahın gazabı gelince tabi Deccalle (Süfyanla) birlikte hepsine gelecektir.
Nuaym B.Hammad
SÜFYAN'IN RÜYASINDA KENDİSİNİ PEYGAMBER GÖRMESİ VE ŞAM'A (SURİYE'YE) SAVAŞ AÇMASI
Ebu Meryeme‟den, o da kendi şeyhlerinden rivayet etti ki:
“Süfyani‟ye rüyasında “Kalk ve ortaya çık” denilir. Kalkar ancak kimseyi bulamaz, ikinci rüya ile aynı şeyi görür, yine kimseyi bulamaz, üçüncü rüyada ise “Kalk, çık ve kapının önüne bak” denilir. (Karanlık fitne sonrasında) Kalkıp kapıyı açtığında ise ellerinde bayraklarla 7 ya da 9 kişiyi görür, Bunlar Süfyani‟ye “Biz senin
ashabınız” derler. Süfyani onlarla beraber çıkar ve vadinin muhtelif yerlerinden
bir çok insanda kendisin tâbi olur. Allah kendisine karşı Şam sahibini çıkarır,
ona karşı gelir savaşır. Sancağına baktığı zaman Süfyani onu hezimete uğratır.
Naim bin Hammad ve Suyuti rivayet etti.
Süfyanî 360 süvariyle çıkıp, Dımeşk‟e(Suriye) geldiğinde, daha üzerinden bir ay geçmeden Kelb‟den 30.000 kişi ona tabi olur O da 100.000 kişiyi katl eder.
Fetava-i Hadîsiyye‟de İbn-i Hacer-i Heytemi rivayet etti.
O Süfyan ki, Hz. Ali’nin belirttiğine göre büyük iri cüsseli biridir. Önce etrafını yakıp yıkacak, sonra da, Doğu ülkelerini dolaşıp meliklerini mağlup edecektir. (ellşâa, li Eşrati’s-Sâe, s.167,168.)
(BOP projesi kapsamında Irak, Libya, Şam?..Parçalanan ortadoğu)
SÜFYAN'A 70 BİN SARIKLI DİN ADAMI TABİ OLACAK
Enes bin Malik‟ten : Peygamber
şöyle buyurdu: “Deccal‟a, (Yani Süfyan'a) taylesanlı (sarıklı ve cübbeli) 70 000 kişi tâbi olacaktır.”
Müslim ve Et-Tac-ı Ali Nâsıf el-Hüseynî‟de geçer.
...Deccal(Süfyan) yanında yetmiş bin taklitçi ve nakilci olduğu halde ortaya çıkar Ön saflarda bulunan içlerindeki en şairce konuşan adam açılın açılın diye bağırır.
(Müttaki XIV 326)
Peygamber efendimiz Süfyanın etrafında saf tutan kaba softa ham yobaz bu taifenin İslamın içeriğini yani ahlaki erdemlerini boşaltarak dini sadece şekilciliğe ve dış görünüşe indirgeyeceklerini şu şekilde ifade eder.
Peygamber efendimiz (sav) Ebuzer'e şöyle buyurmuştur:
Ahir zamanda yaz ve kış yünlü elbise giyen ve bu konudan dolayı kendilerini başkalarına karşı üstün gören bir topluluk ortaya çıkacaktır. Gökyüzünün ve yeryüzünün melekleri onlara lanet edecektir.
Mekarim-ul Ahlak :471
Dinleri şahsi görüşleri olacak. Doğru yolda olan fakihler azalacak ancak sapık yolda olan fakihler artacak, ibadet edenler riyakar olacak. Fakihler (Süfyanın) arzusunu dinsel fetvalar diye emredecek, Kuranı terk edecekler gösteriş için ibadet edip sahtekar alimler zalimin sarayına gidip gelecek Camiler ezanlarla dolacak ancak kalpler imansız olacak. Düşmanlıklardan dolayı camilerde namaz kılınmayacak, camilerde hak dostlarının etini yemek ve dedikodusunu yapmak için toplanılacak mümin değersiz münafık ise saygın olacaktır. Dinlerini dünya için satacaklar. Dinleri paraları arzuları karınları ve kıbleleri kadınları olacaktır. Ekmek için rüku ve para için secde edecekler.Bidatler çoğalacak , kul hakkı yenecek, haramı, rüşveti ve gayrı meşru kazancı helal sayacaklar İyiliği emreden kişi horlanacak mümin gizlice öfkelenmesi dışında kötülükleri menetme gücüne sahip olmayacak bir kimse bir gerçeği söylese yada iyiliği emretse veya kötülüklerden sakındırsa onun üzerine giderek Bu iş senin görevin değil diye nasihat edecekler .İnsanların kalpleri katılaşacak ve gözleri kuruyacaktır.
Mucemul E hadisi İmam Mehdi-A.Muhammed Cevad Horasani Beklenen mehdi s:131-140
SÜFYAN'IN BAKANLARI VE MUHTARLARI
(Süfyan döneminde)Yönetici Hain, muhtarlar günahkar,yardımcıları zalim ve onların düşüncelerini paylaşanlar fasık olacak.İşler zalim yöneticilerin çekinmeden günah işleyen Bakanların, zulüm eden muhtarların ve hain emniyet görevlilerinin eline düşecektir. Hakimler Adaletle hükmetmeyecek ve bilmedikleri şeyler hakkında hüküm verecek. Devleti yönetenler, yöneticiler, valiler ve hakimler rüşvet yiyecek.
Mucemul E hadisi İmam Mehdi-A.Muhammed Cevad Horasani Beklenen mehdi s:143-146
SÜFYAN'A TÜRKLER TABİ OLACAK
Süfyan'ın soy ve nesebinin Rum kökenli olduğunu daha önce hadislerle izah etmiştik. Süfyan Hadislerde bildirildiğine göre soy ve nesebce Türk olmayacak ancak Türklere baş olup uzun bir süre Türkleri yönetecek.
Ebû Bekr radiyallahu anh'dan: Resulullah şöyle buyurdu:
"Deccâl doğudan, Horasan (Türklerin anadolu ya geldiği yer yani Türklerin içerisinden) denilen yerden çıkacaktır. Onlara, yüzleri deri kalkanlarını andıran bir kavim tâbi olacaktır."
Tirmizî ve Muhammed bin Süleyman er-Rudani rivayet etti.
Rasulullah buyuruyor ki:
“Deccal, doğudan Horasan denilen bir yerden çıkacaktır. Çıktığı anda peşinden kendisini yüzleri kalkan gibi büyük ve geniş bir topluluk (Türkler) takip edecektir.”
Cami’us Sağir’de Suyuti rivayet etmiştir.
Peygamber efendimiz:
Ümmetimden bir takım insanlar doğudan ortaya çıkacak Kuran okuyacaklar fakat okumuş oldukları şey boğazlarından aşağıya inmeyecek ...Deccal (süfyan) onların sonuncularının içinden çıkar .Buyurmuştur.
Ahmed,II,199.
Muhyiddîn İbnü’l-Arâbî, 1240 yılında yazmış olduğu “Şeceretü’n-Nu‘mâniyye fî Devleti’l-‘Osmâniyye” adlı eserinde Osmanlının kuruluşundan dağılışına kadar bir çok hususa değinmiş Süfyan'ın Türkler üzerinde egemenlik kuracağından bahisle yönetimin Türkler tarafından değilde Türk olmayan ancak Türklerin başına geçen Süfyan tarafından ele geçirileceğini şu şekilde izah eder:
Hazret “Şeceretü’n-Nu‘mâniyye”nin son satırlarında; son “Mim”in(Mim harfi Son Osmanlı Padişahı Mehmed Vahdettinin baş harfi) hükümdarlığı ile “Devletü’l-‘Osmâniyye” yıkıldıktan sonra, âhir zamanın fitne ve fesad dolu karanlık günlerine ulaşılacağını da keşif yoluyla haber vererek; “İşte bundan sonra çok büyük bir fitne zuhur eder. (BOP Projesi-Arap Baharı)Öyle ki; beldeler ele geçirilir, kullar gelip çatmış olan, boş ve hevâ ile dolu yeni bir yeryüzüne yönelir. Milletin hükmedicileri el değiştirir(Süfyan başa geçer Türk Türk'ü yönetmez olur) ve onların başlangıçta kendisine işâret edilene (Türklüğe) riâyeti zorlaşır. İkinciye dönüşte (Süfyan iktidarında), ilke kayıtlı olan duruşa(yani Türkler tarafından osmanlıdan sonra kurulan Cumhuriyete) açıkça muhâlefet edilir. Kötü vasıflara konulması gereken herhangi bir şey (Süfyani düzen)onda tasdik görür. Onun hükmü âhir zamanda zuhur eden ‘Sâd’ın(Sad harfi Süfyanın baş harfi) tasarrufuna intikâl eder.
SÜFYAN SADECE CAHİLLERİ KANDIRIR
İbn Abbas , Hz. Peygamber‟in Deccal‟i (Süfyan'ı) zikrederek şöyle buyurduğunu söyledi:
“(Süfyan) kızıla çalan beyaz tenli, insanlardan Abduluzza bin Katan‟a (iri cüsseli) benzeyen biridir. O sadece cahilleri kandırabilir. Çünkü Rabbiniz kör değildir.”
İbn Hibban, Tayalisi, Ahmed, Taberani M. Kebir ve Ebu Nuaym rivayet etmişlerdir.
....İnsanların ayak takımı da ona(Süfyana) katılır.
(Heysemi VII,339)
SÜFYANİLER'DEN UZAK DURULMALI
İbni Mesud Hz.Muhammed (sav) den şu hadisi rivayet etmiştir
Onlar, benim dinim, sünnetim, şeriatım ve yolum üzere olduklarını iddia edecekler.Onlar benden uzaktırlar.Bende onlardan uzağım.Onlarla toplum içerisinde oturmayın(Allahualem zarar görürsünüz)...Mekarimul Ahlak:449 Ezzamun Nasip:2/150
*En doğrusunu Allah bilir
Derleyen Es Seyyid Fatih Muhammed Y.
RİSALE-İ SÜFYANİYE -1
“Sahih hadislerde Süfyan ahir zamanda geleceği haber verilen ve “Şeâir-i İslamı” tahribe çalışacak olan dehşetli şahıs” olarak tanımlanmışdır.
(Muttaki, Kenzu’l-Ummal, 11:125; İsmail Hakkı Bursevî, Tefsir-i Ruhu’l-Beyân, 8:197)
Bu sebeble Süfyan Ahir zamanda, Müslümanlar içinden çıkacak, aldatmakla iş görecek ve ümmetin karanlık günler yaşamasına sebebiyet verecek olan dehşetli MÜNAFIK şahıstır.
Bir hadis-i şerifte:
“Âhir zamanda bir adam çıkacak ve ona Süfyan denilecek” buyurulmuştur.
Hakim en-Nisaburî, Ebû Abdullah Muhammed, Müstedrek, I-IV (Beyrut: Dâru’l-Marife, ts.), 4:520; Kenzü’l-Ummal, 14:272.
Yine, Hz Ali (r.a):
“Onların Deccali Süfyan’dır, İslâmlar içinde çıkacak aldatmakla iş görecek” buyurmuşlardır.
Deccal, Arapça bir kelimedir, "decl" kökünden gelir. Sözlüklerde verilen mânâya göre Deccal,"yalancı, hîlekâr; zihinleri, gönülleri, iyi ile kötüyü, hak ile bâtılı karıştıran, bir şeyi yaldızlayıp gerçek yüzünü gizleyen, bucak bucak her yeri dolaşan müfsid ve mel'ûn bir kişidir."
Bir hadis-i şerifte, özellikle onun, “yalancı, dalâlete sürükleyici" özelliğine dikkat çekilmiştir.
Ahmed İbni Hanbel, Müsned, I-VI (Kahire: 1313), 5:372.
"Sahih hadislerde bildirildiğine göre SÜFYAN âhir zamanda gelecek ve ümmete karanlık günler yaşatacak, şeâir-i İslâmiyeyi tahribe çalışacak dehşetli ve münafık bir şahıstır."
Alâeddin el-Müttekì bin Hüsameddin bin İsmail el-Hindî, Kenzü'l-Ummal (Beyrut: 1989), 11:125; Bursalı İsmail Hakkı, Ruhu'l-Beyan fî Tefsîri’l-Kur’ân, I-X (İstanbul: 1330), 8:197.
“Süfyan Sistemli ve münafıkâne bir tarzda iş görür. İslâm’ın ana direkleri olan inanç esaslarını kaldırmaya, yok etmeye, zayıflatmaya çalışır. “Hz. Mehdî’yi de devamlı tarassut altında tutar. Muhasarası üzerinden kalkmaz.”
(İs’afür-Rağıbîn’den naklen Tılsımlar, s. 212.)”
“Çoğu kere ise, onun harikalıklarından bahsedilir. .” ( Müslim, Fiten: 125.)
Ahir zamanda “Hz. Mehdî, en büyük mücadelesini Hz. Ali’nin ifadesiyle İslâm’a, Kur’ân’a savaş açan, münafık, yalancı İslâm Deccal’ı Süfyan’a karşı verecek, mücadeleler sonucunda onun, tahribatını tamir edecektir.
Hadislerde Süfyan’ın tahribatına olduğu kadar Hz. Mehdî’nin onunla yapacağı mücadelelere de yer verilmiştir.
O Süfyan ki, Hz. Ali’nin belirttiğine göre büyük iri cüsseli biridir. Önce etrafını yakıp yıkacak, sonra da, Doğu ülkelerini dolaşıp meliklerini mağlup edecektir.
(ellşâa, li Eşrati’s-Sâe, s.167,168.)
(BOP projesi kapsamında Irak, Libya, Şam?..Parçalanan ortadoğu)
Onun büyük bir cüsseye sahip olması aynı zamanda maddî ve siyasî gücünün fazlalığına da işaret eder.
KURAN'DA SÜFYANI İŞARET EDEN AYETLER:
Yüce Kitabımız Kuran'ı kerimde bir çok ayette Ahir Zaman fitnesi Süfyan'dan ve onun özelliklerinden bahseder.
Müddesir Suresinde bahsi geçen şahıs Süfyan'dan başkası değildir. Bahse konu surede Süfyanın soylu zengin bir aileden gelmeyeceğini bilakis fakir bir semtten tek olarak çıkacağını ve zaman içerisinde siyasi dehasını kullanarak büyük mevkiye geleceğini kendisinin ve çocuklarının(oğullarının) zenginleşeceğini süfyanın ise bu zenginliği arttıkça daha da hırslanacağını mal ve siyaseten güçleneceğinden nihayetinde hırsına yenik düşüp Mazlumlar üzerinde baskı uygulayacağından şu şekilde bahseder:
Müddessir Sures, ayet 11 – 23:
11. Tek olarak yarattığım şahsı bana bırak! (Tek olarak yaratmaktan murad yoksul ve fakir bir çevreden çıkarak daha sonradan büyük servete kavuşması)
12, 13. Geniş bir servet ve gözü önünde duran oğullar verdiğim; (Burada geniş servet Uzun boylu ifadesi ile anlatılmaktadır. Buda süfyanın zenginliğinin yanında boyunun uzunluğuna işaret eder ayrıca oğullarının da zengin olacağından bahseder)
14. Kendisi için nimetleri serdikçe serdiğim kişiyi!
15. Hâlâ da arttırma mı umuyor.(Bu ayette Mal ve siyasi hırsı dile getirilmekte)
16. Asla! Çünkü o bizim âyetlerimize karşı inatla direnmektedir. (İnatçı oluşu)
17. Ben de onu sarp bir yokuşa süreceğim!
18. Çünkü o, düşündü taşındı, ölçtü biçti.
19. Kahrolası, ne biçim ölçtü biçti!
20. Sonra yine kahrolası ne biçim ölçtü biçti! (Ölçmek biçmek tabiriyle inananlar üzerinde baskı kıyım yapacağına ve usta bir tuzak kurucu olduğuna işaret etmekte)
21. Sonra baktı. 22. Sonra kaşlarını çattı, suratını astı.(Asabi oluşu) 23. En sonunda sırtını dönüp gitti, gururuna mağlup oldu. (Bu Ayette Süfyanın kibir ve gururuna yenik düştüğünden bahseder)
SÜFYAN'IN MAL HIRSI:
Hümeze Suresi :
3- (O)Malının, kendisini ebedi yaşatacağını sanır.
4- Hayır, andolsun ki, o Hutame'ye (cehenneme) atılacaktır!
SÜFYAN MÜSLÜMAN GÖRÜNÜR ALLAH İLE ALDATIR GÖSTERİŞ İÇİN NAMAZ KILAR
Yine Yüce kitabımız Kuran-ı Kerimde Süfyanın müslüman toplumları Allah'la Kuran'la ve dini duyguları kullanarak aldatmaya çalışacağından şu şekilde bahseder
"İnsanlardan öylesi vardır ki, dünya hayatına ilişkin sözleri senin hoşuna gider ve kalbindekine rağmen Allah'ı şahit getirir; oysa o azılı bir düşmandır."Bakara-204(Bu ayette süfyanın etkili konuşma yeteneğinden ve insanları etkileyen bir hatip olduğuna işaret edilmektedir.)
Münafıkın Suresi:
4- Onları gördüğün zaman kalıpları hoşuna gider. Konuşurlarsa sözlerine kulak verirsin. Onlar sanki elbise giydirilmiş kereste gibidirler. Her kuvvetli sesi kendi aleyhlerine sanırlar. Onlar düşmandır, onlardan sakın! Allah onları kahretsin! Nasıl da (haktan) çevriliyorlar!
Ey insanlar! Rabbinizden korkun! Herhangi bir şeyde babanın, evladı; evladın da babası yerine karşılık ödemeyeceği günden ürperin! Allah'ın vaadi haktır; dünya hayatı sizi sakın aldatmasın. O yaman aldatıcı, sakın sizi Allah ile aldatmasın! Lokman-33
Yine Yüce Kitabımız Kuran-ı Kerimde Münafıkane Süfyani şahısların gösteriş amaçlı namaz kılacağından din kisvesi altında faaliyet yürüteceğinden şu şekilde bahseder:
« Dini yalanlayanı gördün mü? İşte, yetime fena muamele eden, yoksulu doyurmak için başkalarını teşvik etmeyen odur. Vay hallerine o namaz kılanlara ki, namazlarından gafildirler. Riyakârlık ederler, zekât vermeyi de men’eylerler.. »Maun Suresi
İmran bin Husayn ‟dan: Resulullah buyurdu:
"Deccali (Süfyanı) duyan ondan kaçsın. Vallahi kişi ona gelir de onun saçtığı şüpheli şeylerden dolayı onu Mü'min zanneder ve ona tâbi olur."
Ebû Dâvud ve Rudani rivayet etti
Ebu Tufeyl der ki: Resûlullah'ın sahabelerinden birinden Deccâl hakkında öyle bir hadis işittim ki ondan daha önemli bir hadis işitmemişimdir:
“Deccâl(Süfyan) bir eşeğin üzerinde (vasıta araç) yanına gittiği kişiye ailenin bir ferdiymiş gibi gelir ve ona: “Ey filanın babası! Seni hak ve hakikate çağırıyorum! Ben hak üzereyim, bana tâbi ol” der.”Müsedded ve İbn Hacer rivayet etti. Ravileri güvenilir kimselerdir
Peygamber efendimiz:
Rüyamda Kabeyi tavaf ediyordum...Aniden Kırmızı yüzlü iri cüsseli...birisini gördüm Bu kim diye sorunca: Bu Deccaldir(Süfyan) diye cevap verdiler. Buyurmuştur.(Buharı Enbiya 48)
(Bu hadistende anlaşılacağı üzere Allahualem Süfyanın Kabeye gideceğine işaret bulunmaktadır. Buna mukabil Büyük Deccal Kabeye giremeyecektir.)
DOĞU VE BATI ARASINDA BİR FİTNE SÜFYAN
Sahih Hadis ve Ehli Beyt Kaynaklarında ise Süfyan'ın sadece İslam alemi değil Doğu ve Batı ülkeleri içinde bir fitne unsuru olacağı ve bu ülkelerlede problem çıkaracağından şu şekilde bahseder.
Süfyan: Doğu ve Batı arasında bir fitnedir.
( Mer'iy b. Yusuf b. Ebi bekir b. Ahmet b. Yusuf el-Makdi'si "Feraidu Fevaidi'l Fikr Fi'l İmam El-Mehdi El-Muntazar)
SÜFYANIN SOYU (IRKİ KÖKENİ) VE BEDENİ ÖZELLİKLERİ
Peygamber efendimizden rivayetle Hz.Ali, İmam Bakır ve Caferi Sadık hazretleri Süfyanla ilgili şu hadisi nakleder:
O Rum(Peygamberimiz döneminde Anadolu Diyar-ı Rum'du ) şehirlerinden gelecek; O kızıla çalan beyaz tenli iri yarı korkunç yüzlü ve koca kafalı bir adamdır.
(Mucemul Ehadis-i İmam Mehdi-Gaybeti Numani-Beklenen Mehdi A.Muhammed Cevad Horasani 292-293)
Buşr b.Galip Süfyanın eskiden hıristiyan yaşantısı süren (boynunda haç taşıyan)Rum şehirlerinden çıkacağından bahisle Süfyan'ın soyunun Müslüman milletlerden olmayacağını soyunun Rum-Hristiyan kökenli olacağından ancak buna rağmen İslam memleketinde yaşayıp itibar göreceğinden müslüman toplumlarda önder kabul edileceğinden bahseder
O Süfyan ki, Hz. Ali’nin belirttiğine göre büyük iri cüsseli biridir. Önce etrafını yakıp yıkacak, sonra da, Doğu ülkelerini dolaşıp meliklerini mağlup edecektir.
(ellşâa, li Eşrati’s-Sâe, s.167,168.)
Sonra insanlar, kaburga üzerindeki oturak gibi (iri cüsseli ) bir adamla (Süfyanla) anlaşacaklar, daha sonra karanlık fitne *çıkacak, (o fitnenin) bu ümmetten dokunmadığı kimse kalmayacak. Bitti, denildiğinde, devam edecek. (Süfyanın iktidarının uzun olacağı) O fitne (esnasın)da kişi, Mü‟min olarak sabahlayacak, akşama kâfir olarak çıkacak.
Ebû Dâvud ve Rudani rivayet etmiştir
*Karanlık fitne: (Allahualem) süfyanın bir gurupla anlaşacağı ve neticesinde geceleyin büyük bir olayın meydana geleceğine işaret eder
İbn Abbas , Hz. Peygamber‟in Deccal‟i (Süfyan'ı) zikrederek şöyle buyurduğunu söyledi:
“(Süfyan) kızıla çalan beyaz tenli, insanlardan Abduluzza bin Katan‟a (iri cüsseli) benzeyen biridir. O sadece cahilleri kandırabilir. Çünkü Rabbiniz kör değildir.”
İbn Hibban, Tayalisi, Ahmed, Taberani M. Kebir ve Ebu Nuaym rivayet etmişlerdir.
...İri cüsseli bir adam (Buharı,Fiten 26)
...iri yapılı...(Heysemi VII 337)
...Kalın tok sesli (İbn Kesir el Nihayet fil Fiten vel Melahim I,124)
Peygamber efendimiz:
Rüyamda Kabeyi tavaf ediyordum...Aniden Kırmızı yüzlü iri cüsseli...birisini gördüm Bu kim diye sorunca: Bu Deccaldir(Süfyan) diye cevap verdiler. Buyurmuştur.(Buharı Enbiya 48)
(Bu hadistende anlaşılacağı üzere Allahualem Süfyanın Kabeye gideceğine işaret bulunmaktadır. Buna mukabil Büyük Deccal Kabeye giremeyecektir.)
KİBİR GURUR SAHİBİ GÜÇ ZEHİRLENMESİ YAŞAYAN SÜFYAN
Gurur ve kibir, kalplerde harekete geçerek zehirin bedeni etkilediği gibi (süfyan'ıda) etkileyecektir.Hırslanmayı ve haset etmeyi açık bir şekilde yapacaktır.
Mucemul E hadisi İmam Mehdi 2/218
ZULMEDİCİ ZALİM SÜFYAN
Bazı alimlerin zikrettiklerine göre;
Süfyani: Kendisi, yerde ve gökte lanetlenmiştir. Allah (c.c.)ın yarattığı mahlukatı içinde en çok zulüm yapan kimsedir.
* Hz. Ali (RA)dan rivayete göre;
Süfyani, İri cüsselidir. Çocukları ve hatta kadınların karınlarındaki bebekleri bile öldürür.
El-Hakim "Müstedrek" de tahric etmiştir.- Mer'iy b. Yusuf b. Ebi bekir b. Ahmet b. Yusuf el-Makdi'si "Feraidu Fevaidi'l Fikr Fi'l İmam El-Mehdi El-Muntazar"
O ancak bir şeye kızdığından dolayı ortaya çıkacaktır.(Müslim, Fiten 98)
Abdulah bin Ömer şöyle demiştir: “Biz Resulullahın yanında oturuyorduk. Efendimiz uzun uzadıya (kıyamette meydana gelecek) fitneleri anlattı. Ehlas fitnesinden bahsetti. Birisi: “
Ehlas fitnesi nedir ya Resulullah?” dedi. Efendimiz:
“O (Ehlas,), insanların birbirinden kaçması ve haksız yere malların alınmasıdır. (Süfyan döneminde insanlar bir cüzzamlı gibi bir birinden kaçacak masum ve mazlumların mallarına el konulacak)
Sonra insanlar, kaburga üzerindeki oturak gibi (iri cüsseli ) bir adamla (Süfyanla) anlaşacaklar, daha sonra karanlık fitne çıkacak, (o fitnenin) bu ümmetten dokunmadığı kimse kalmayacak.
Bitti, denildiğinde, devam edecek. (Süfyanın iktidarının uzun olacağı) O fitne (esnasın)da kişi, Mü‟min olarak sabahlayacak, akşama kâfir olarak çıkacak. İnsanlar iki çadırda (grupta) olacaklar. Bunlar içinde asla nifakın olmadığı İman çadırı (Süfyana karşı çıkanların grubu) ve İmanın olmadığı Nifak çadırı (Süfyanı destekleyenlerin grubu)dır. Siz o güne ulaştığınızda o gün veya yarın
“Deccali” bekleyiniz
Ebû Dâvud ve Rudani rivayet etmiştir
*Karanlık fitne: (Allahualem) süfyanın bir gurupla anlaşacağı ve neticesinde geceleyin büyük bir olayın meydana geleceğine işaret eder
Zulümle dindarlık yapacak.Zalim üstün olacak zayıf yok olacak. (Süfyan) güçlü yönetici olacak.
Mucemul E hadisi İmam Mehdi
İKİ YÜZLÜ KÖTÜ KALPLİ SÜFYAN
Dünyaya hırslanmadan dolayı dış görüntüsü güzel olacak ancak kalbi kötü olacak, Cüsse ve beden insan tipinde olacak ancak kalbi şeytanların kalpleri gibi olacak. Sözleri hikmet ve öğüt dolu olacak ancak amelleri (uygulaması ve iktidarı) dermanı olmayan bir hastalık gibi olacak koyunun elbisesini giyen kurt gibi olacak koyunun serisiyle kurt şeklindeki kalbini örtecek.
Mucemul E hadisi İmam Mehdi
RÜVEYBİDA (CAHİL, PALAVRACI, ALDATICI) SÜFYAN
Ebû Hureyre ‟ın bildirdiğine göre Resulullah : “ çocukların liderliğinden (Süfyan döneminde yaşı küçük olanlara yöneticilik verilmesi) Allah‟a sığının” buyurmuştur.
Yine “Dünya, (süfyanın) alçak oğlu alçağın (veya ahmak oğlu ahmağın) eline geçmedikçe yok olmaz” buyurmuştur.
Ahmed bin Hanbel, Bezzar ve Mecmauz Zevaid‟de rivayet edilmiştir.
Avf b. Mâlik der ki: Resûlullah şöyle buyurdu:
“Deccâl'ın çıkmasından önce insanları aldatıcı yıllar (Süfyani dönem) gelecektir. Doğru kimseler yalanlanacak, yalancılar da doğrulunacaktır. Hain kimselere güvenilecek, güvenilir kimselere hainlik edilecektir. O devirde Ruveybida konuşturulacaktır.”
“Ruveybida nedir?” diye soruldu. “Değersiz ve Önemsiz kimselerdir” buyurdu.
Ebû Ya'lâ, İbn Hacer ve Bezza ravileri güvenilir bir senedle rivayet etmiştir.
Ebu Hureyre (Radiyallahu Anh) şöyle dedi:
“Rasulullah (Sallallahu Aleyhi ve Sellem):
‘İnsanlar üzerine öyle hayırsız yıllar gelir ki o zamanda yalancı doğrulanır, doğru yalanlanır, haine güvenilir, emin kimseye güvenilmez! O zamanda (Süfyan)Rüveybida konuşur’ buyurdu.
Denildi ki:
−Rüveybida nedir?
Rasulullah (Sallallahu Aleyhi ve Sellem):
−‘Sefih kimse genelin işi hakkında konuşur’ [İbni Mace 4036, Albânî Sahiha 1887 açıklaması]
-Kamunun(Ammın) işleri hakkında (Süfyan)(söz sahibi olan) aşağılık(alçak) adamdır!”[Sahih-i Cami’s Sagir,3544 açıklaması]
-Akılsız, bilgisi kıt kimse toplumun işi hakkında konuşur’[Ahmed bin Hanbel Müsned 7712 açıklaması] buyurdu.”
RÜVEYBİDA kavramı hakkında 3 sahih kaynaktan açıklama aktarılmıştır.
Ebû Hureyre der ki: Resûlullah'ın şöyle
buyurduğunu işittim:
“Benden sonra öyle önderler gelecek ki onlara itaat ederseniz sizi dinden çıkarırlar onlara isyan ederseniz sizi öldürürler, işte onlar küfrün önderleri ve sapıklığın başlarıdır."
İbn Ebî Şeybe ve İbn Hacer rivayet etti
SÜFYAN DÖNEMİNDE RÜŞVET ARTACAK İMAN EHLİ ZULME UĞRAYACAK
Muâz b. Cebel'in bildirdiğine göre Resûlullah şöyle buyurdu:
“Bağış olduğu sürece alınız. Ama bağış borca karşılık rüşvet olarak hesaplanınca
onu almayınız. Ama siz bunu bırakamazsınız. Çünkü korku ve fakirlik sîzi almamaktan alıkoyar. Şunu iyi biliniz ki imanın çarkı daire şeklindedir. Sizler kitabın döndüğü yere dönünüz. Şunu İyi biliniz ki saltanat (Süfyan) ile Allah'ın kitabı birbirinden ayrılacaktır. Dikkat edin, sizler kitaptan ayrılmayınız. Şunu iyi biliniz ki başınıza öyle valiler/komutanlar gelecek ki onlara itaat ettiğinizde sizi saptırırlar, onlara isyan ederseniz sizi öldürürler" dedi. Oradakiler:
"Yâ Resûlallah! Öyle bir durumda ne yapalım?" dediler. Resûlullah
"İsa'nın ashabının yaptığı gibi yapın! Onlar, darağaçlarına asılıp çarmıha gerildiler, testerelerle kesildiler. Şunu İyi biliniz ki Allah'a itaat üzerine ölüm, Allah'a isyan İçindeki bir hayattan daha hayırlıdır.”
İshâk, İbn Hacer ve Ahmed b. Meni rivayet etti.
SÜFYAN İSRAF SAHİBİ ELİ DELİK OLACAK
Süfyan devlet imkânlarını kendi şahsına ve yandaşlarına kullandığı için rivayetlerde “Ahir zamanda gelecek olan Süfyanın eli delik olacak”
(Hâkim, Müstedrek, 4:520; Aliyyu’l-Muttaki, Kenzu’l-Ummal, 11:125) buyrulmuştur.
BAZI İNSANLAR SÜFYA'NIN İÇ YÜZÜNÜ BİLDİKLERİ HALDE ÇIKARLARI İÇİN ONU DESTEKLEYECEK VE ZULMÜNE SESSİZ KALACAK
Ubeyd B. Ömer'den nakledilmiştir: Bir kısım insanlar Deccalle(Süfyanla) sohbet edecekler ve diyecekler ki: Biz onun kafir ve münafık olduğunu biliyoruz ancak yemeğinden yemek ağacından faydalanmak için onunla arkadaşlık yapıyoruz.Allahın gazabı gelince tabi Deccalle (Süfyanla) birlikte hepsine gelecektir.
Nuaym B.Hammad
SÜFYAN'IN RÜYASINDA KENDİSİNİ PEYGAMBER GÖRMESİ VE ŞAM'A (SURİYE'YE) SAVAŞ AÇMASI
Ebu Meryeme‟den, o da kendi şeyhlerinden rivayet etti ki:
“Süfyani‟ye rüyasında “Kalk ve ortaya çık” denilir. Kalkar ancak kimseyi bulamaz, ikinci rüya ile aynı şeyi görür, yine kimseyi bulamaz, üçüncü rüyada ise “Kalk, çık ve kapının önüne bak” denilir. (Karanlık fitne sonrasında) Kalkıp kapıyı açtığında ise ellerinde bayraklarla 7 ya da 9 kişiyi görür, Bunlar Süfyani‟ye “Biz senin
ashabınız” derler. Süfyani onlarla beraber çıkar ve vadinin muhtelif yerlerinden
bir çok insanda kendisin tâbi olur. Allah kendisine karşı Şam sahibini çıkarır,
ona karşı gelir savaşır. Sancağına baktığı zaman Süfyani onu hezimete uğratır.
Naim bin Hammad ve Suyuti rivayet etti.
Süfyanî 360 süvariyle çıkıp, Dımeşk‟e(Suriye) geldiğinde, daha üzerinden bir ay geçmeden Kelb‟den 30.000 kişi ona tabi olur O da 100.000 kişiyi katl eder.
Fetava-i Hadîsiyye‟de İbn-i Hacer-i Heytemi rivayet etti.
O Süfyan ki, Hz. Ali’nin belirttiğine göre büyük iri cüsseli biridir. Önce etrafını yakıp yıkacak, sonra da, Doğu ülkelerini dolaşıp meliklerini mağlup edecektir. (ellşâa, li Eşrati’s-Sâe, s.167,168.)
(BOP projesi kapsamında Irak, Libya, Şam?..Parçalanan ortadoğu)
SÜFYAN'A 70 BİN SARIKLI DİN ADAMI TABİ OLACAK
Enes bin Malik‟ten : Peygamber
şöyle buyurdu: “Deccal‟a, (Yani Süfyan'a) taylesanlı (sarıklı ve cübbeli) 70 000 kişi tâbi olacaktır.”
Müslim ve Et-Tac-ı Ali Nâsıf el-Hüseynî‟de geçer.
...Deccal(Süfyan) yanında yetmiş bin taklitçi ve nakilci olduğu halde ortaya çıkar Ön saflarda bulunan içlerindeki en şairce konuşan adam açılın açılın diye bağırır.
(Müttaki XIV 326)
Peygamber efendimiz Süfyanın etrafında saf tutan kaba softa ham yobaz bu taifenin İslamın içeriğini yani ahlaki erdemlerini boşaltarak dini sadece şekilciliğe ve dış görünüşe indirgeyeceklerini şu şekilde ifade eder.
Peygamber efendimiz (sav) Ebuzer'e şöyle buyurmuştur:
Ahir zamanda yaz ve kış yünlü elbise giyen ve bu konudan dolayı kendilerini başkalarına karşı üstün gören bir topluluk ortaya çıkacaktır. Gökyüzünün ve yeryüzünün melekleri onlara lanet edecektir.
Mekarim-ul Ahlak :471
Dinleri şahsi görüşleri olacak. Doğru yolda olan fakihler azalacak ancak sapık yolda olan fakihler artacak, ibadet edenler riyakar olacak. Fakihler (Süfyanın) arzusunu dinsel fetvalar diye emredecek, Kuranı terk edecekler gösteriş için ibadet edip sahtekar alimler zalimin sarayına gidip gelecek Camiler ezanlarla dolacak ancak kalpler imansız olacak. Düşmanlıklardan dolayı camilerde namaz kılınmayacak, camilerde hak dostlarının etini yemek ve dedikodusunu yapmak için toplanılacak mümin değersiz münafık ise saygın olacaktır. Dinlerini dünya için satacaklar. Dinleri paraları arzuları karınları ve kıbleleri kadınları olacaktır. Ekmek için rüku ve para için secde edecekler.Bidatler çoğalacak , kul hakkı yenecek, haramı, rüşveti ve gayrı meşru kazancı helal sayacaklar İyiliği emreden kişi horlanacak mümin gizlice öfkelenmesi dışında kötülükleri menetme gücüne sahip olmayacak bir kimse bir gerçeği söylese yada iyiliği emretse veya kötülüklerden sakındırsa onun üzerine giderek Bu iş senin görevin değil diye nasihat edecekler .İnsanların kalpleri katılaşacak ve gözleri kuruyacaktır.
Mucemul E hadisi İmam Mehdi-A.Muhammed Cevad Horasani Beklenen mehdi s:131-140
SÜFYAN'IN BAKANLARI VE MUHTARLARI
(Süfyan döneminde)Yönetici Hain, muhtarlar günahkar,yardımcıları zalim ve onların düşüncelerini paylaşanlar fasık olacak.İşler zalim yöneticilerin çekinmeden günah işleyen Bakanların, zulüm eden muhtarların ve hain emniyet görevlilerinin eline düşecektir. Hakimler Adaletle hükmetmeyecek ve bilmedikleri şeyler hakkında hüküm verecek. Devleti yönetenler, yöneticiler, valiler ve hakimler rüşvet yiyecek.
Mucemul E hadisi İmam Mehdi-A.Muhammed Cevad Horasani Beklenen mehdi s:143-146
SÜFYAN'A TÜRKLER TABİ OLACAK
Süfyan'ın soy ve nesebinin Rum kökenli olduğunu daha önce hadislerle izah etmiştik. Süfyan Hadislerde bildirildiğine göre soy ve nesebce Türk olmayacak ancak Türklere baş olup uzun bir süre Türkleri yönetecek.
Ebû Bekr radiyallahu anh'dan: Resulullah şöyle buyurdu:
"Deccâl doğudan, Horasan (Türklerin anadolu ya geldiği yer yani Türklerin içerisinden) denilen yerden çıkacaktır. Onlara, yüzleri deri kalkanlarını andıran bir kavim tâbi olacaktır."
Tirmizî ve Muhammed bin Süleyman er-Rudani rivayet etti.
Rasulullah buyuruyor ki:
“Deccal, doğudan Horasan denilen bir yerden çıkacaktır. Çıktığı anda peşinden kendisini yüzleri kalkan gibi büyük ve geniş bir topluluk (Türkler) takip edecektir.”
Cami’us Sağir’de Suyuti rivayet etmiştir.
Peygamber efendimiz:
Ümmetimden bir takım insanlar doğudan ortaya çıkacak Kuran okuyacaklar fakat okumuş oldukları şey boğazlarından aşağıya inmeyecek ...Deccal (süfyan) onların sonuncularının içinden çıkar .Buyurmuştur.
Ahmed,II,199.
Muhyiddîn İbnü’l-Arâbî, 1240 yılında yazmış olduğu “Şeceretü’n-Nu‘mâniyye fî Devleti’l-‘Osmâniyye” adlı eserinde Osmanlının kuruluşundan dağılışına kadar bir çok hususa değinmiş Süfyan'ın Türkler üzerinde egemenlik kuracağından bahisle yönetimin Türkler tarafından değilde Türk olmayan ancak Türklerin başına geçen Süfyan tarafından ele geçirileceğini şu şekilde izah eder:
Hazret “Şeceretü’n-Nu‘mâniyye”nin son satırlarında; son “Mim”in(Mim harfi Son Osmanlı Padişahı Mehmed Vahdettinin baş harfi) hükümdarlığı ile “Devletü’l-‘Osmâniyye” yıkıldıktan sonra, âhir zamanın fitne ve fesad dolu karanlık günlerine ulaşılacağını da keşif yoluyla haber vererek; “İşte bundan sonra çok büyük bir fitne zuhur eder. (BOP Projesi-Arap Baharı)Öyle ki; beldeler ele geçirilir, kullar gelip çatmış olan, boş ve hevâ ile dolu yeni bir yeryüzüne yönelir. Milletin hükmedicileri el değiştirir(Süfyan başa geçer Türk Türk'ü yönetmez olur) ve onların başlangıçta kendisine işâret edilene (Türklüğe) riâyeti zorlaşır. İkinciye dönüşte (Süfyan iktidarında), ilke kayıtlı olan duruşa(yani Türkler tarafından osmanlıdan sonra kurulan Cumhuriyete) açıkça muhâlefet edilir. Kötü vasıflara konulması gereken herhangi bir şey (Süfyani düzen)onda tasdik görür. Onun hükmü âhir zamanda zuhur eden ‘Sâd’ın(Sad harfi Süfyanın baş harfi) tasarrufuna intikâl eder.
SÜFYAN SADECE CAHİLLERİ KANDIRIR
İbn Abbas , Hz. Peygamber‟in Deccal‟i (Süfyan'ı) zikrederek şöyle buyurduğunu söyledi:
“(Süfyan) kızıla çalan beyaz tenli, insanlardan Abduluzza bin Katan‟a (iri cüsseli) benzeyen biridir. O sadece cahilleri kandırabilir. Çünkü Rabbiniz kör değildir.”
İbn Hibban, Tayalisi, Ahmed, Taberani M. Kebir ve Ebu Nuaym rivayet etmişlerdir.
....İnsanların ayak takımı da ona(Süfyana) katılır.
(Heysemi VII,339)
SÜFYANİLER'DEN UZAK DURULMALI
İbni Mesud Hz.Muhammed (sav) den şu hadisi rivayet etmiştir
Onlar, benim dinim, sünnetim, şeriatım ve yolum üzere olduklarını iddia edecekler.Onlar benden uzaktırlar.Bende onlardan uzağım.Onlarla toplum içerisinde oturmayın(Allahualem zarar görürsünüz)...Mekarimul Ahlak:449 Ezzamun Nasip:2/150
*En doğrusunu Allah bilir
Derleyen Es Seyyid Fatih Muhammed Y.
HADİSLER IŞIĞINDA
(BOP PROJESİ) ARAP BAHARI
RİSALE-İ SÜFYANİYE-2
BOP PROJESİNİN BAŞLANGICI 11 EYLÜL KOMPLOSU VE AFGANİSTAN'IN İŞGALİ
Peygamber efendimizin ahir zamana ait bir hadisi şerifi:
* Tozlu dumanlı, karanlık bir fitne görülecek, bunu diğerleri takip edecek... [Kitab-ül Burhan fi Alamet-il Mehdiyy-il Ahir Zaman, s. 26]
Bu hadiste ise, Ahir zamanda Hz.Mehdi'nin çıkışından önce, tozlu ve dumanlı, karanlık bir fitnenin görüleceğinden söz edilmektedir. Fitne, "insanın akıl ve kalbini doğrudan doğruya hak ve hakikatten saptıracak şey, savaş, azdırma, karışıklık, ihtilaf, kavga" gibi anlamlara gelen bir kelimedir. Hadiste bu fitnenin ardında toz ve duman bırakacağı belirtilir. Ayrıca bu fitnenin"karanlık" olarak nitelendirilmesi, nereden geldiği belli olmayan, umulmadık bir olay olduğuna işaret kabul edilebilir. (En doğrusunu Allah bilir.) Bu açılardan bakıldığında söz konusu hadisin, 11 Eylül 2001 tarihinde Amerika Birleşik Devletleri'nin New York ve Washington şehirlerinde meydana gelen, dünya tarihinin en büyük terör komplosu olarak nitelendirilen saldırıya işaret etmesi muhtemeldir. Televizyon ekranlarında ve gazetelerde de şahit olunduğu gibi, bu iki büyük terör komplosunun ardından büyük bir toz bulutu ve duman çevreyi sarıp kuşatmıştı.
Aşağıdaki ayet de, 11 Eylül saldırısı ile ilgili kuranı kerim'in insanlara verdiği bir işaret olabilir. (En doğrusunu Allah bilir.)
* (Bu duman) insanları sarıp kuşatıverir. İşte bu, acı bir azabtır. [Duhan Suresi 11. Ayet]
AFGANİSTAN'IN İŞGALİ
Talikan'a (Afganistan'a) yazık oldu. Şüphesiz Allah Teala'nın orada altın ve gümüş olmayan hazineleri vardır. Orada Allah'ı hakkıyla bilen insanlar vardır. Onlar ahir zaman Mehdi'sinin yardımcılarıdır. (Kitab-ül Burhan Fi Alameti-il Mehdiyy-il Ahir Zaman, s. 59)
07.10.2001 tarihinde ABD 11 Eylül komplosunu bahane ederek Afganistan'ı işgal etmiştir.ABD Başkanı George W.Bush Afganistan işgalinden"Haçlı seferi" olarak söz etmiştir.
IRAK'IN İŞGALİ VE ÜÇE BÖLÜNMESİ
DECCAL'İN ORDUSU IRAK’A BASRA TARAFINDAN GİRER. İNSANLARI SİHİRLE BÜYÜLER... İNSANLAR UMUT EDERKEN AÇLIK VE KITLIK İÇİNDE ŞİDDETLİ BELALARA UĞRARLAR. ( Kitabu’l Cifr İmam Ali sayfa: 96)
2003 yılında Irak ABD nin başını çektiği koalisyon güçlerince Irak'ın sözde kimyasal silahlardan arındırılması ve Irak'a demokrasi getirme bahanesiyle işgal edilmiştir.İşgal Hadislerde bildirildiği üzere Irak'ın güneyinden Basra'dan ABD kara birliklerinin Irak'a girmesiyle başlamıştır.
Ahir zamanda Bağdat alevlerle yok edilir... (Risalet-ül Huruc-ül Mehdi, Cilt 3, sf. 177)
...Irak'a saldırmadıkça kıyamet kopmaz. Ve Irak'taki masum insanlar Şam'a doğru sığınma yerleri ararlar. Şam yeniden yapılanır, Irak da yeniden yapılanır.(Kenzul Ummal, Kitab-ul kıyame kısm-ul efal, c.5, s. 254
Resulullah (sav) şöyle buyurmuştur: "...Öyle bela ve musibetler olacak ki, hiçbir kimse, sığınabileceği bir makam bulamayacaktır. Bu belalar Şam'ın etrafında dolanacak, Irak'ın üzerine çökecek. Arabistan yarımadasının elini ve ayağını bağlayacaktır... Onlar belayı bir tarafta defetmeye çalışırlarken, diğer taraftan o yine ortaya çıkacaktır." (Kenzul Ummal, Kitab-ul kıyame kısm-ul efal, c.5, s. 38-39)
IRAK'IN 3 E BÖLÜNMESİ
Irak halkı üç fırkaya ayrılır. Bir kısmı çapulculara katılır. Bir kısmı ailelerini geride bırakıp kaçarlar. Bir kısmı savaşır ve öldürülürler. Siz bunları gördüğünüz vakit kıyamete hazırlanın. (Fera İdu Fevaidi'l Fikr Fi'l İmam El-Mehdi El-Muntazar)
Irak genel itibariyle güneyde şia, ortada sünni mezhebi yapı olmak üzere kuzeyde ise Kürt bölgesine bölünmüştür.
MELHAMELER ARAP BAHARININ BAŞLAMASI
Hz. İbn-i Amr RA rivayetle Hz.Peygamber buyurdu ki:
İki azatlı, Arab azatlısı(Tunus ve Yemen'deki arab baharının başangıcı iki ülke) ve Rum azatlısı (aslen kenyalı köle topumdan ABD 'ye başkan seçilen Barac Hussein OBAMA) Melik olduklarında, onların elleri ile melhameler (Arab Baharı) doğar.
Bilindiği üzere Arap Baharı, (Arapça: الثورات العربية, - al-Thawrāt al-ʻArabiyyah) 2010 yılında ABD nin BOP projesi kaosamında ABD Dışişleri Bakanı Rice'nin itirafıyla ortadoğu başta olmak üzere bir çok bölgede 22 ülkenin haritasının değiştirilerek ulus devletlerin parçalanarak etnik mezhebsel devletçiklerin kurulmasını amaçlayan Tunus ve Yemen'deki olaylarla başlayan ve günümüzde de süren, Arap Dünyasında yaşanan ayaklanmalara ve halk hareketlerine verilen ortak addır.
Arap Baharı; Tunus, Mısır, Libya, Suriye, Bahreyn, Cezayir, Ürdün ve Yemen'de büyük çapta; Moritanya, Suudi Arabistan, Umman, Irak, Lübnan ve Fas'ta küçük çapta olmak üzere tüm Arap Dünyasında başgösteren mitingler, protestolar, halk ayaklanmaları ve silahlı çatışmalardır.
DECCALİ KOMPLO: ARAP BAHARININ SURİYE'YE SIÇRAMASI VE SURİYE'DEKİ (MELHAMEİ KÜBRA) BÜYÜK SAVAŞIN BAŞLAMASI
Allah Resulü buyurdu ki: Şamdan bir fitne çıkar. İlk önce çocukların oyunu ile başlar.Bir yerde fitne söndüğünde diğer yerde fitne başlar.(Taa ki imam Mehdinin zuhuruna kadar)
Mucemul İmam Mehdi/266
Said Bin Müseyyibden rivayetle Allah Resulü buyurdu ki:
Şamdan bir fitne baş gösterecek bu fitne çocukların oyunu ile başlar.Sonra insanların düzeni asla kurulamayacak (Taa ki imam Mehdinin zuhuruna kadar)
Nuayım bin Hammad El fiten 209
Hadislerde bildirildiği üzere BOP projesi kapsamında Arap Baharı Suriye'de ilk kez 2011 yılında Dera'da başlamıştır. Dera'da Telefonları istihbarat tarafından dinlenen bu iki kadın doktorun tutuklanarak ve ceza olarak saçlarının sıfıra vurulması üzerine, protesto amacıyla 12-13 tane çocuk, duvarlara “Halk, düzenin yıkılmasını istiyor.” sloganını yazıyor.(Sözü edilen slogan Arap dünyasında en çok atılan slogandır.) Okulun müdürü bu çocukları istihbarata şikâyet ediyor. Rejim Çocukları içeri alıyor bunun üzerine aşiretler tutuklamaları protesto amacıyla ayaklanıyor. Dera'daki olaylar Suriye iç savaşının fitilini ateşliyor. Tıpkı hadislerde bildirildiği üzere Suriye iç savaşına giden olayları çocuklar başlatıyor.
Cabir bin Yezidi Cufi şöyle der: İmam Ebu Cafer Muhammed Bakır aleyhisselam şöyle buyurdu:
… Sapkın, bidatçı ve kandırılmış isyancılar Türk nahiyesinden saldıracaklar ve peşi sıra batı (Amerika ve Avrupa) topraklarında anarşi ve kargaşalar (terör olayları) başlayacak..
Ey Cabir! O yıl dünyanın batısının her yerinde ihtilaflar çıkacak. Viran olacak ilk toprak, Şam topraklarıdır. Sonunda tüm ihtilaflar üç bayrağın altında toplanacak: Esheb’in (Asheb’in) bayrağı, Ebka’ın bayrağı ve Süfyani’nin bayrağı... ve ardından Rumların ( batılıların) fitnesi başlayacak.”
Hadiste belirtildiği gibi Türkiye üzerinden Suriyeye bir çok selefi-vahabi yabancı savaşçı geçiş yaptı ve Suriye iç savaşında çatıştı. Yine Suriye olaylarının başlamasıyla birlikte bir çok Batı ülkesinde ve Türkiye'de Suriye kaynaklı terör olayları meydana geldi.
BOP PROJESİ KAPSAMINDA İSLAM DECCALİ SÜFYAN'IN FAALİYETLERİ
Hadislerde bildirildiği üzere İslam Deccali BOP projesinde önemli görevler alacak ve bir çok İslam ülkesinde fitne yayacak
O Süfyan ki, Hz. Ali’nin belirttiğine göre büyük iri cüsseli biridir. Önce etrafını yakıp yıkacak, sonra da, Doğu ülkelerini dolaşıp meliklerini mağlup edecektir. (ellşâa, li Eşrati’s-Sâe, s.167,168.)
(BOP projesi kapsamında Irak, Libya, Şam?..Parçalanan ortadoğu)
SÜFYAN'IN RÜYASINDA KENDİSİNİ PEYGAMBER GÖRMESİ VE ŞAM'A (SURİYE'YE) SAVAŞ AÇMASI
Ebu Meryeme‟den, o da kendi şeyhlerinden rivayet etti ki:
“Süfyani‟ye rüyasında “Kalk ve ortaya çık” denilir. Kalkar ancak kimseyi bulamaz, ikinci rüya ile aynı şeyi görür, yine kimseyi bulamaz, üçüncü rüyada ise “Kalk, çık ve kapının önüne bak” denilir. Kalkıp kapıyı açtığında ise ellerinde bayraklarla 7 ya da 9 kişiyi görür, Bunlar Süfyani‟ye “Biz senin
ashabınız” derler. Süfyani onlarla beraber çıkar ve vadinin muhtelif yerlerinden
bir çok insanda kendisin tâbi olur. Allah kendisine karşı Şam sahibini çıkarır,
ona karşı gelir savaşır. Sancağına baktığı zaman Süfyani onu hezimete uğratır.
Naim bin Hammad ve Suyuti rivayet etti.
Süfyanî 360 süvariyle çıkıp, Dımeşk‟e(Suriye) geldiğinde, daha üzerinden bir ay geçmeden Kelb‟den 30.000 kişi ona tabi olur O da 100.000 kişiyi katl eder.
Fetava-i Hadîsiyye‟de İbn-i Hacer-i Heytemi rivayet etti.
*En doğrusunu Allah bilir
Derleyen Es Seyyid Fatih Muhammed Y.
*En doğrusunu Allah bilir
Derleyen Es Seyyid Fatih Muhammed Y.
Es selamü aleyküm abi bi ulaşır mısın mailden
YanıtlaSilThe Best Casinos in USA - APRCasino
YanıtlaSilIt is one of the most well-known casino casinos, and septcasino it is 바카라사이트 owned and operated by the Rincon casinosites.one Band of Luiseno Indians. There are over aprcasino 100 different